Zkušenosti rodičů

Když jsme společně s manželem přemýšleli, jakou první samostatnou aktivitu vymyslet pro naši dva a čtvrt roku starou dceru, dostali jsme doporučení na lesní školku Bažinka. Nadchla nás filozofie lesních školek – být s dětmi venku za každého počasí bez zdí a plotů. Zpočátku jsme měli obavy, jak pobyt ve školce dcera zvládne, ale brzy jsme pochopili, že naše obavy byly zbytečné. Malý dětský kolektiv, nadšení a zájem pedagogů, přírodu i její vrtochy, pobyt v maringotce, domácí zdravou stravu, to vše dcera přijala bez jediného náznaku stýskání po rodičích nebo breku. My rodiče zase oceňujeme i další mimoškolkové aktivity v Bažince (drakiáda, vánoční punčování, nově i odpolední kroužky…) které svědčí o obrovském zapálení a nadšení pro věc ze strany pedagogů. Lesní školku Bažinka vychvalujeme mezi našimi známými a kamarády a doporučili bychom jim všem, kteří chtějí nabídnout dítěti možnost rozvíjet se v přirozeném prostředí.

Štěpánka Slouková, oční lékařka, Hněvotín, leden 2014

Máme pětiletého syna Marka, který navštěvoval již 3 roky klasickou mateřskou školku a byl tam rád.
V květnu tohoto roku jsme ho přihlásili do lesní školky Bažinka. Docházel tam jednou týdně každý pátek celý květen, červen. Již od prvního dne v lesní školce byl jako vyměněný, plný energie, neustále odpočítával dny – kolikrát se ještě vyspí a půjde zase do lesní školky. Každé odpoledne po lesní školce nadšeně vyprávěl, co zažili, co viděli (užovku, jak se žábě nafukují lícní vaky, různé hry s
přírodninami, malování, vaření na ohni…).
Také se mu líbilo po obědě spát ve spacáku, poslouchat pohádkové vyprávění Báry nebo Ludvíka. A to ve své klasické mateřské školce nikdy nechtěl zůstat na spaní, z Bažinky jsem ho musela přemlouvat k odchodu domů.
Za tu šťastnou tvář mého syna moc děkujeme a mrzí nás, že syn nemůže pokračovat i v příštím školním roce, protože nastupuje do první třídy.

Mgr. Pavla Sedlářová a Martin Sedlář (rodiče pětiletého syna Marka Sedláře)
V Horce nad Moravou, dne 2. 7. 2013

Náš 3-letý syn doposud neměl zkušenost s „klasickou“ školkou, i přesto již od prvního dne trávil celý den v lesní školce Bažinka sám a byl velmi spokojený. Cítíme, že každý den v lesní školce je pro něj velké dobrodružství (děti si užívají v kalužích po kolena; na ohni si vaří čaj a opékají chleba; svačí přímo na pařezu; vymýšlejí nekonečné hry s kameny, větvemi, trávou; staví společně hráze; po obědě spí v karimatce a ve spacáku s pohádkou a u toho se dívají na oblohu…). Při tom všem se nenásilně učí samostatnosti, ale i spolupráci s dětmi, učí se trpělivosti, respektu k druhým a přírodě, učí se počítat, poznávat přírodu a její principy, ale i mohou si v lese i pořádně zařídit a vybít energii. I přes to, že byl syn několik dnů s dětmi v lesní školce celé dny i v dešti (dokonale vybaven gumáky a
pláštěnkou), nebyl vůbec nemocný, ba naopak je silnější, lépe jí, je samostatnější a hlavně je upřímně i dětsky spokojený. Vůbec neproběhla typická traumata s hysterickými scénami (jak u dětí, tak u rodičů), která jsou „běžná“ v klasické školce. Syn do lesní školky nemůže dospat, těší se na zážitky a nové zkušenosti. Velmi si cením mužsko-ženského vedení (1žena a 1 muž jako pedagogové), syn tak vidí i ten mužský vzor!!
I přesto, že denně pereme špinavé a mokré oblečení jsem si jistá, že pro syna je každý den v lesní školce velká zábava spojená s učením. Jako rodiče mu vlastně závidíme, že může každý den zažívat to, na co my dospělí vzpomínáme např. z týdenních „školek v přírodě“ nebo z řízených „výletů“ autobusem do přírody z klasické školky. Jsem moc ráda, že lesní školka Bažinka rozjela svoji činnost právě teď, když jsou synovi 3 roky a určitě i od září 2013 bude do této školky chodit i na celotýdenní provoz.
S pozdravem

Mgr. Zuzana Staroštíková a Filip Staroštík, červenec 2013

 

 


Napsat komentář